Bekijk onze nieuwtjes
- Alles
- Accountancy
- Advies
- Administratie
- Lonen
- Detachering
Nieuws
Startpunt 2021
In ‘startpunt 2021’ geven wij de belangrijkste wijzigingen in de wet- en regelgeving op een overzichtelijke manier weer. Daarbij is voor verschillende doelgroepen, zoals de ondernemer en de dga, een checklist opgesteld.
Nieuws
Cheque uitreiking Ronald McDonald Huis
Rikst Accountants doneert een bedrag aan het Ronald McDonald Hoeve in Beetsterzwaag.
Blog
Kosten besparen bedrijf: meer dan 40 bespaartips voor jou en jouw onderneming
Wil je kosten besparen voor jouw bedrijf? In dit artikel kun je meer dan 40 tips downloaden. Eén voor één tips waarmee jij als ondernemer kosten kunt besparen voor jou en jouw bedrijf.
Nieuws
Corona update: laatste stand van zaken
Lees in deze corona update de laatste stand van zaken omtrent de steunmaatregelen. Er is aandacht voor onder andere de financieringsmogelijkheden, de rechten en plichten omtrent vaccineren en thuiswerken, de fiscale maatregelen en diverse steunmaatregelen.
Nieuws
Actiepunten eind 2020
Bij deze bieden wij je graag de ‘actiepunten eind 2020′ aan. Hiermee kun jij je voorbereiden op komst van nieuwe regels. En op het einde van bestaande regels. Aan de hand van de actiepunten 2020 kan jij risico’s vermijden of voordeel behalen. Benieuwd? Lees dan snel verder.
Blog
Afkoop pensioen in eigen beheer? Denk aan middeling
Afkoop van pensioen in eigen beheer en middeling. Het kan leiden tot het betalen van minder belasting. Wil je weten hoe het werkt? Lees dan verder.
Blog
Tips en actualiteiten (deel 4)
Als ondernemer heb je het druk. Je wilt ondernemen en je doelen bereiken. Dan heb je simpelweg niet de tijd om op de hoogte te zijn van de nieuwste ontwikkelingen op fiscaal, juridisch en financieel gebied. Daarom publiceren wij elk kwartaal een rapport uit. Het rapport is onderverdeeld in doelgroepen en bevat fiscale, juridische en financiële tips en actualiteiten.
Blog
Switchen van accountant: Waar moet je op letten?
Je wilt switchen van accountant, maar waar je op moet letten? Je wilt natuurlijk geen verkeerde keuze maken. In deze blog geven wij zes criteria waar jij je keuze voor de juiste accountant op kunt baseren.
Nieuws
NOW 3.0
Inmiddels is wel duidelijk dat de economische gevolgen van het Covid-19 virus langer gaan duren. Daarom is de NOW met ingang van 1 oktober 2020 opnieuw verlengd met de NOW 3.0. Maar hoe ziet de NOW 3.0 er nu uit en in hoeverre wijkt het af van zijn voorgangers; de NOW 1.0 en de NOW 2.0?
Blog
De nieuwe franchisewet: Wat verandert er nu precies?
De nieuwe franchisewet gaat op 1 januari 2021 in. Maar wat verandert er nu precies voor jou als franchisenemer. En wat zijn de gevolgen voor de franchisegevers? Lees het hier!
Blog
Is de starter beter af met een verlaging van de overdrachtsbelasting?
In hoeverre profiteert de starter van de plannen inzake de overdrachtsbelasting. Schieten zij daadwerkelijk iets op met de verlaging? In deze blog geven wij onze visie op het geheel.
Blog
Bedrijfspand: kopen of huren?
Moet je een bedrijfspand nu kopen of huren? In beide gevallen heb je te maken met voor- en nadelen. Daarnaast zijn er ook risico’s verbonden aan beide scenario’s. Lees onze blog over het kopen of huren van een bedrijfspand om zodoende een betere beslissing te kunnen nemen!
Nieuws
Prinjesdag 2020
Dit artikel staat in het teken van Prinsjesdag 2020, de belastingplannen voor 2021 en andere nieuwe wetgeving. Wat kunnen we allemaal verwachten voor het komende jaar? Veel is het antwoord. Klik daarom snel verder.
Blog
Vijf redenen om over te stappen naar een andere accountant
In het laatste kwartaal overwegen veel ondernemers om te switchen van accountant. Uiteindelijk onderneemt slechts een fractie daadwerkelijk actie. Een gemiste kans voor velen. Daarom geven wij jou vijf redenen om toch over te stappen naar een andere accountant.
Nieuws
Corona steunpakket 3.0
Op 30 september loopt het huidige Corona steunpakket af. Wat kunnen we daarna verwachten? Hoe ziet de zogenaamde Corona steunpakket 3.0 eruit? In dit artikel belichten wij de belangrijkste punten die wij mogen verwachten.
Nieuws
Tips en actualiteiten voor de ondernemer (deel 3)
Ondernemers hebben het druk. Je wilt ondernemen en je doelen verwezenlijken. Dan heb je niet altijd de tijd om je in te lezen in de nieuwste ontwikkelingen op fiscaal, juridisch en financieel gebied. Daarom brengen wij elk kwartaal een zogenaamde Fisckwartaaltje uit. Het artikel is onderverdeeld in doelgroepen en bevat fiscale, juridische en financiële tips en actualiteiten.
Nieuws
Update coronamaatregelen
Het loket voor de TVL en de NOW 2.o zijn geopend. Voor ons reden om een update te geven omtrent beide coronamaatregelen. Zo blijf je op de hoogte!
Nieuws
Wijzigingen Salarisadministratie
Per 1 juli zijn er belangrijke wijzigingen die een behoorlijke impact kunnen hebben op de salarisadministratie. In dit artikel lees je precies welke dat zijn.
Nieuws
Webinar prognose
Geef je nu op voor onze webinar over alle ins & outs over de prognose. Donderdag 2 juli om 10:00
Nieuws
Vijf vragen aan Miss Yuki 2020
Vijf vragen aan Miss Yuki 2020! Een leuk interview met Sandra Mallee-Robben over het vak accountancy, de ontwikkelingen binnen Rikst en haar verkiezing tot Miss Yuki 2020
Blog
Accountantskantoor of administratiekantoor
Accountantskantoor of administratiekantoor. Aan wie kun je als ondernemer beter de administratie uitbesteden? Wij maken voor jou inzichtelijk wat de voor- en nadelen zijn voor zowel een accountantskantoor als een administratiekantoor. Beide partijen kunnen namelijk goed bij jou passen.
Nieuws
Vraag en antwoord NOW regeling
Wij hebben veelgestelde vragen inzake de NOW regeling voorzien van antwoorden en in dit artikel samen gebundeld. Er zijn namelijk ontzettend veel vragen omtrent de nieuwe regelingen rondom de coronacrisis. De regelingen worden voortdurend bijgesteld en daarom is het belangrijk dat je alert blijft op wijzigingen.
Nieuws
Steunpakket 2.0 coronacrisis
De inhoud van het steunpakket 2.0 tegen de coronacrisis is bekend. In dit artikel wordt ingegaan wat zoal de veranderingen zijn en wat de nieuwe maatregelen zullen zijn die vanaf 1 juni van toepassing zijn.
Nieuws
Stappenplan boekhouding automatiseren
In onze whitepaper kom je er snel achter hoe jij middels een stappenplan jouw boekhouding kunt automatiseren. Het levert jou als ondernemer vele voordelen op. Lees hier hoe!
Nieuws
Ondernemen in coronatijd
Ondernemen in coronatijd: we zitten er middenin en er is al ontzettend veel gebeurd. In deze editie van het Fisckwartaal hebben we de belangrijkste maatregelen, ontwikkelingen en tips voor je samengevat in één overzicht.
Nieuws
Veelgestelde vragen steunmaatregel Tozo
Omtrent de steunmaatregel Tozo hebben wij de veelgestelde vragen samengebundeld in één overzicht. Een goede manier om op de hoogte te blijven!
Nieuws
Dossier coronavirus
In dit dossier gaan we in op de ontwikkelingen rondom en de maatregelen tegen het coronavirus. Het gaat allemaal in een razend tempo. Om het overzicht te bewaren, hebben we alle nieuwsartikelen omtrent dit onderwerp bij elkaar gevoegd.
Nieuws
Sandra Mallee uitgeroepen tot Miss Yuki 2020!
Tijdens de 5e editie van het Yuki Gala is Rikst Accountants in de prijzen gevallen. Sandra Mallee is uitgeroepen tot Miss Yuki 2020!
Nieuws
Tips en actualiteiten voor de ondernemer
Als ondernemer komt er een hoop op je af. Je wilt ondernemen en je doelen verwezenlijken. Dan is het logisch dat je niet altijd de tijd hebt om je in te lezen in de nieuwste ontwikkelingen op fiscaal, juridisch en financieel gebied. Daarom brengen wij elk kwartaal een zogenaamde Fisckwartaaltje uit. Het artikel is onderverdeeld in doelgroepen en bevat fiscale, juridische en financiële actualiteiten en tips!
Blog
De (toegevoegde) waarde van een begroting
Toch wel raar dat veel ondernemers alleen bij de start van hun onderneming een begroting opstellen. Dit doen ze om te beoordelen of het bedrijf dat ze willen opstarten levensvatbaar is. Net alsof dat moment allesbepalend is. Ondernemen is een continue proces en onderhevig aan ontzettend veel veranderingen. Om meer grip op de situatie te krijgen is het werken met een begroting ontzettend zinvol en biedt de ondernemer meerdere voordelen.
Blog
Een onjuiste sectorcode heeft financiële gevolgen
Als iemand een onderneming gaat starten dan moet hij / zij zich inschrijven in het Handelsregister. Hierbij krijgt de onderneming één of meerdere SBI-codes, afhankelijk van de activiteiten die verricht worden. Dit lijkt een formaliteit, maar kan verstrekkende gevolgen hebben indien dit niet juist wordt doorgevoerd. Een onjuiste sectorcode heeft financiële gevolgen.
Blog
Ondernemers met een visie doen het beter
Type in Google “gebrek aan visie” en je krijgt vele voorbeelden die zich in de praktijk voordeden en hebben geleid tot problemen of nog erger, faillissement! Wanneer een gebrek aan visie ter sprake komt, is het vaak al te laat. Zonde! En absoluut niet nodig! Hoe zit dat bij jou?
Blog
De waan van de dag regeert
Bezig zijn met ondernemen, het bedrijf zien als een instrument om dromen na te kunnen jagen. Vaak het startpunt voor menig ondernemer! Maar vaak blijft het hier bij. De waan van de dag neemt het over. Gevolg: de ondernemer werkt in zijn bedrijf in plaats van aan zijn bedrijf. De gevolgen zijn desastreus, maar niet onontkoombaar!
Blog
Geen plan? Geen toekomst!
Ze zeggen wel eens: wie schrijft, die blijft. Voor een ondernemer is dat niet anders. Het schrijven van een plan biedt vele voordelen. Maar gek genoeg stuit het ook op veel weerstand. En dat is jammer, want met de juiste methodiek is het zo gefixt.
Blog
Een juiste administratie is niet meer voldoende
Het op orde krijgen van de cijfers en realtime inzicht in de resultaten biedt voor de gemiddelde ondernemer nog geen garantie voor succes. Waarom niet? Omdat cijfers saai en moeilijk zijn! En dat is zonde, want een juiste administratie maakt het voor de ondernemer makkelijker om zijn doelen te behalen. Hoe dan? Door het makkelijker en leuker te maken! Laat cijfers tot leven komen en stem ze af op wat jij als ondernemer echt wilt!
Blog
Ik wil meer vrije tijd
Je bent ondernemer geworden, omdat je ‘vrij’ wilt zijn (of eigenwijs bent), maar ben je als ondernemer wel zo vrij? Graag laten wij jou zien hoe je hier bewust(er) keuzes in kan maken. Daar gaat deze blog over.
Blog
Houd je cashpositie inzichtelijk
Toenemende omzet en een stijgende lijn in de resultaten! En dan toch failliet gaan……Het overkomt jaarlijks vele bedrijven. Op papier zag het er allemaal positief uit, maar in werkelijkheid balanceerde men op de afgrond. Wat ging er mis?
Blog
Het voordeel van de Personal Holding
In gesprek met ondernemers die fiscaal optimaal willen opereren of hun risicoprofiel zo laag mogelijk willen houden is de Personal Holding (PH) een geliefd onderwerp. Over het algemeen wordt gesteld dat 1 BV, geen BV is. Je hebt er kennelijk twee nodig. Maar waarom is dat zo? Ik bespreek de volgende drie voordelen, vanuit het profiel van een actieve onderneming die is opgezet met één of meerdere PH’s en één of meerdere werkmaatschappijen, waar geld wordt verdiend.
Blog
Beoordeel jouw omzet op de juiste manier
De winst en verliesrekening kan overkomen als een wirwar aan cijfers. Hierdoor is men snel geneigd om direct te kijken naar de nettowinst na aftrek van de belastingen. Maar de nettowinst alleen zegt niet zoveel. Het startpunt begint logischerwijs bovenaan: de omzet.
Blog
Waarom biedt detachering uitkomst?
Binnen een onderneming zijn meerdere administratieve processen aanwezig. De bekendste zijn de financiële administratie en de salarisadministratie. Veel bedrijven kiezen ervoor om de administratie uit te gaan besteden aan een professionele partij. Met name de wat grotere bedrijven hebben echter de administratie intern geregeld. Bij deze partijen ontbreekt vaak de noodzaak om het gehele proces uit te gaan besteden; de processen verlopen goed en de administratie is van hoge kwaliteit. Toch zijn er situaties denkbaar waarbij de continuïteit van de administratie onder druk komt te staan. Detachering kan dan uitkomst bieden.
Blog
Hoe houd je grip op het ondernemen (deel 2)
Veel bedrijven overleven de eerste 5 jaren niet. De redenen waarom ze failliet gaan of stoppen zijn divers. Een tweetal valkuilen komen echter angstvallig vaak voor: slecht management en geen visie! Ofwel niet weten waar je naar toe wilt en hoe je zaken gedaan kunt krijgen.
Blog
Hoe houd je grip op het ondernemen?
Druk, heel erg druk. Vraag een ondernemer hoe het gaat en het meest gehoorde antwoord is druk! En met wat? Voornamelijk met de dagelijkse werkzaamheden en het blussen van interne brandjes. Maar ze werken niet aan hun bedrijf. Ze zijn niet aan het ondernemen, simpelweg omdat ze er niet aan toe komen! Dit zou echter wel moeten. Waarom? Omdat het de reden is waarom ze voor zichzelf zijn begonnen.
Blog
Wees verstandig en besteed de salarisadministratie uit
Deze blog gaat in op de meest gemaakte fouten in het voeren van de salarisadministratie. Vaak wordt hier door de ondernemer te gemakkelijk over gedacht en is men niet bewust van de impact die deze fouten met zich mee kunnen brengen. Zo kunnen de boetes erg hoog oplopen en brengt het frustratie met zich mee. Niet alleen bij jou, maar ook bij je personeel!
Nieuws
Actiepunten eind 2019
Dit artikel gaat in op enkele belangrijke thema’s uit de Belastingplannen 2020 en andere wet- en regelgeving. Middels de digitale brochure, Actiepunten eind 2019, zijn de praktische punten voor jou op een rij gezet. Waar moet je voor het einde van dit jaar nog rekening mee houden? Wat gaat er volgend jaar allemaal veranderen? En waar moet je in 2020 allemaal op letten?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Laat je bedrijf groeien door onze wekelijkse tips.