Klantverhaal Bruna Klazienaveen

Harry en Marjon Omlo. In 2005 besloten ze om de Bruna in Klazienaveen over te nemen. Geen onbekende voor Harry aangezien hij daarvoor bijna 20 jaar in loondienst was bij de Bruna. Nu, ruim zestien jaar later, zijn ze in het Drentse dorp geworden tot het gezicht als het om boeken gaat. In 2013 stapten ze met hun administratie over naar Rikst Accountants. Sindsdien is er sprake van een jarenlange relatie die tijdens de coronacrisis alleen maar sterker werd. 

“Tijdens de eerste lockdown mochten we gelukkig open blijven. Maar met de tweede lockdown in december hadden we minder geluk. We moesten dicht en dat kwam als een complete verrassing. En dan ook nog tijdens de Feestdagen. Wat dat met je doet? Het levert veel stress op en het was een onzekere periode. Je zit toch met je vaste kosten die gewoon doorlopen. Sommige winkeliers mochten hun zaak wel open houden. Oneerlijk? Ja, op dat moment vonden we van wel. Maar achteraf gezien bracht het ons ook rust, er was sprake van een soort reset. Ok, wat gaan we nu doen? Je was echt weer aan het ondernemen”, aldus Harry en Marjon.

In hoeverre hebben jullie steun mogen ervaren van jullie accountant?

Je raakt aan de praat met andere ondernemers en dan hoor je ze over de steunmaatregelen waar ze aanspraak op gaan maken. En ook de bedragen. Maar ik had nog niks gehoord.

Sandra Mallee-Robben (relatiebeheerder en accountant) licht toe: “We besloten om per ondernemer te gaan kijken waar ze daadwerkelijk recht op hadden. En ook goed kijken naar de bedragen. We wilden gewoon niet dat onze klanten achteraf in de problemen kwamen omdat ze een deel van de ontvangen gelden moeten terug betalen. We merkten gewoon dat dit in de praktijk vaak wel het geval was. Dat wilden wij bij onze klanten voorkomen”

Harry: “En dat bracht rust. Sandra belde me op en heeft me echt tot rust gemaand. Ze gaf aan dat we ons niet gek moesten laten maken. We gaan samen op een realistische manier kijken naar de maatregelen. Waar heb je daadwerkelijk recht op? Ook kijkend naar de lange termijn. En dat was op dat moment echt wat we nodig hadden. We hebben de gesprekken met Sandra als erg prettig ervaren”.

En ligt dat ook in lijn met jullie verwachtingen die jullie van Rikst Accountants hebben?

Ja, dat kunnen we wel stellen. We zijn een aantal jaren geleden overgestapt naar Rikst omdat het een jonge partij was die op gebied van technologie en automatisering voorop liep. Daar waren we echt naar op zoek. En dat is nog steeds zo. De technologie van Yuki is fantastisch, de cijfers zijn up to date en betrouwbaar. En de problemen en vragen die we hebben, worden snel opgepakt. En de communicatie ervaren we ook altijd als prettig en duidelijk. Een mooi voorbeeld zijn de facturen. Zodra er sprake is van meerwerk, dan wordt dat duidelijk en op een transparante manier gecommuniceerd. Ja, prettig, duidelijk en goed contact zijn wel de drie termen die de samenwerking met Rikst Accountants in het algemeen en met Sandra in het bijzonder omschrijven.

Rikst! De accountant achter de ondernemer met ambities. Ervaren jullie dat ook zo?

“Jazeker. Jullie zijn altijd op zoek naar vernieuwing en het op die manier makkelijker te maken voor de ondernemer. Maar niet alleen op gebied van de administratie, maar ook bij het ondernemen. Wij willen onze zaak echt gaan ombouwen tot een boekenwinkel, we willen een jonger publiek aantrekken en wie weet over een aantal jaren meerdere vestigingen onder onze hoede hebben. En dan weten we gewoon dat we ook op dit vlak op een prettige en goede manier kunnen samenwerken met Rikst. Er wordt gesteld dat, om de boel op scherp te zetten, je als ondernemer eens in de zoveel tijd van accountant moet wisselen. Maar die behoefte hebben we helemaal niet. We zitten gewoon goed bij Rikst, het past bij ons!”

Wil je ook weten of Rikst Accountants bij jou en jouw onderneming past? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

< Bekijk alle klantverhalen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Laat je bedrijf groeien door onze wekelijkse tips.

Haal Rikst aan boord!